Send by email

Vyncke is al 105 jaar actief in de sector hernieuwbare energie; nog vóór klimaatopwarming een formeel probleem werd dus.  Dankzij zijn ‘can do’-mentaliteit betreedt Vyncke nieuwe markten en ontgint de onderneming zelfs terreinen die de plaatselijke concurrentie niet interessant vindt.

Vyncke voorziet de industrie van gedecentraliseerde oplossingen voor energieopwekking. Daarbij worden de biomassastromen van het industriële proces zelf als primaire energiebron genomen. Denk bijvoorbeeld aan houtafval uit de houtverwerkende industrie of bioafval in de levensmiddelenindustrie.

Vyncke is wereldwijd vertegenwoordigd en dat gaf het bedrijf de kans om ervaring op te doen met uiteenlopende biomassastromen en energiebehoeften. Elk wordt gekenmerkt door unieke procesvoorwaarden, wat resulteert in unieke oplossingen.  Vyncke behaalt ten minste 65% van zijn omzet in opkomende markten zoals Azië, Latijns-Amerika en Afrika.

Hoe verklaart u het succes van Vyncke in opkomende markten zoals India en China?

Jef Mestdagh, CMO van Vyncke: Wij zijn steeds op zoek naar nieuwe organische reststromen zoals die in vele sectoren ontstaan. Soms vinden onze plaatselijke concurrenten die hun aandacht niet waard. Dat betekent dat Vyncke zonder oppositie steeds weer nieuwe markten kan ontdekken en ontsluiten, dankzij zijn opstelling als een vernieuwer in technologie die aanpakt. Die houding alleen maakt het mogelijk dat we elk jaar ongeveer 30 projecten kunnen verwezenlijken vanuit Harelbeke, België, en onze vestigingen in Brazilië, Duitsland, de Tsjechische Republiek, India, China, Thailand en Maleisië.

Vynckeneers werken niet alleen. De aard van de activiteiten – denk bijvoorbeeld aan de logistieke aspecten van grootschalige leveringen en grote afstanden in soms onderontwikkelde regio’s – houdt in dat de verwezenlijking van die projecten tot stand komt dankzij strategische samenwerkingen met circa 20 partners van over de hele wereld. Zo onderhoudt Vyncke voor de productie van ketels duurzame strategische betrekkingen met niet minder dan vier voorkeursleveranciers van ketelonderdelen op verschillende locaties in Brazilië, Polen en China. En voor de Indiase markt richtte Vyncke samen met Forbes Marshall een joint venture onder de naam Forbes Vyncke op, waarin meer dan 170 jaar ervaring met stoomtechniek, verbrandingstechnologie en ketelbouw werd samengebracht.

Meer dan het eerste gezicht doet vermoeden, zijn klanten in opkomende markten zeer Geïnteresseerd in concepten rondom de totale gebruikskosten. Vaak vraagt een energiecentrale van Vyncke om een grotere investering dan de alternatieven die de plaatselijke concurrentie biedt. Maar oplossingen van Vyncke hebben bewezen goedkoper in het gebruik te zijn. Met een ketel van Vyncke bespaart de klant niet alleen op de bedrijfs- en onderhoudskosten. Ook verhogen ze daarmee hun reputatie als milieuvriendelijke onderneming.

Multi-fuel energiecentrale voor de productie van MDF (Brazilië)

Stoomketel op koffiedik voor Nestlé (Frankrijk)

‘Vyncke integreert aandacht voor de totale gebruikskosten in al zijn installaties en weet zo 30 installaties per jaar te realiseren. Daarnaast betekent een ketel van Vyncke voor veel klanten een versterking van hun reputatie als een milieuvriendelijke onderneming.’

Website: www.vyncke.com

 CONTACT


Jef Mestdagh
Chief Marketing Officer
Vyncke
Harelbeke, België
T: +32 56 730630
E: jme@vyncke.com